1 Mart 2012 Perşembe

Aytepe 26.02.12 (Trekist)

Aytepe, Menekşe Yaylası, Serindere.. Veysel Dayı’nın ortasına konumlandığı parkurlar ayrı bir güzel. Özellikle Serindere ilk doğa yürüyüşümü yaptığım yer olduğundan anısı ayrı – hem de ilk dere yürüyüşümdü!

Bu Pazar yine bir kar yürüyüşü bizi bekliyor, tozluklarımızı ve batonlarımızı çantamıza atıp sabah yola çıktık. Rotamız Aytepe.

Aytepe’den başlıyoruz ve Veysel Dayı’ya doğru iniyoruz. Takip ettiğimiz orman yolunu cevizler, incirler, kayınlar ve çıplak dallarından tanıyamadığımız nice ağaçlar çevreliyor. Bazılarımız içerde mangal başında yeni demlenmiş çaylarını içerken bazılarımız da manzaranın tadını çıkarmak için dışarda.

Böylece biraz soluklandıktan Kirazlıdere’ya devam ediyoruz. Gerçekten de etrafımızda dereye adını veren kiraz ağaçları var. Buraya kiraz mevsiminde tekrar gelmek gerek!

Yörede arıcılık da önemli, kovanların önünden geçerken tek tük erkenci arı çantalarımıza dadanıyor. Eh, zaten bizim için de yemek zamanı geldi..

Kirazlıdere’den Yuvacık’a yürürken ufak bir mezarlığın önünden geçiyoruz. Mezarlığın bulunduğu tepenin altı Kirazlıdere, derenin karşısında bir tepeden ise güzel bir şelale dökülüyor.

Bu arada müjde – çiçekler açmaya başlamış! Şehre bilmem ama doğaya bahar geliyor J